W Instytucie Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji UW 14 listopada gościła delegacja z tajwańskiego National Chengchi University (NCCU). Grupa badaczy i studentów, którą kieruje prof. Jung-Cheng Chen, odwiedziła Polskę by poznać polityki i działania dotyczące ukraińskich uchodźców. W IPSiR UW goście z Tajwanu wysłuchali wykładu prof. Mikołaja Pawlaka na temat edukacji migranckich dzieci w polskich szkołach, zwłaszcza badań prowadzony w IPSiR UW na temat asystentury międzykulturowej oraz studiów podyplomowych „Asystentura międzykulturowa w szkole”. Po wykładzie odbyła się ożywiona dyskusja i wymiana doświadczeń.

 

W Instytucie Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji UW prowadzone są obecnie dwa projekty badawcze dotyczące asystentury międzykulturowej:

  • Asystentura międzykulturowa jako instrument polityki integracyjnej: przypadek polskiego systemu edukacyjnego [LINK]
  • Ewaluacja polityki integracyjnej wobec ukraińskich dzieci uchodźczych w Polsce [LINK]

IPSiR UW jest również organizatorem studiów podyplomowych „Asystentura międzykulturowa w szkole” [LINK].